Ny skytte?

Skydning er for alle

Skydning er for hele familien, og en række af vores medlemmer er da også barn+voksen fra samme husstand. Vores yngste skytter er 7-8 år.

I modsætning til de fleste andre sportsgrene, handler skydning om roligt åndedræt, lav puls og om koncentration.

Mød op og prøv

Har du lyst at prøve skydning, møder du blot op på vores træningsaftener, mandag eller torsdag kl 18:30.

Du kan skyde uforpligtende 3 gange, inden du melder dig ind.

NB: Husk Billedlegitimation, hvis du vil skyde med cal .22 riffel.

Erfarne instruktører

Har du ikke dit eget våben, kan du låne et af foreningen. Vi skyder med luftriffel kaliber 4,5 og kaliber .22 riffel. Du vil få instruktion af erfarne trænere, både før, under og efter din skydning.

I en skytteforening kommer sikkerhed og ansvarlig omgang med våben kommer før alt andet. Det lærer du allerede første gang i du går på banen.

Der er altid erfarne skydelerede på banen når der skydes, som alle har taget den lovpligtige  sikkerhedsuddannelse.

Moderne skydebaner

Vi har 8 moderne 15 meter baner. Vi benytter elektronisk markering i stedet for papskiver. Det betyder, at du kan følge hvert enkelt skud så snart det er afgivet.

Skydeidræt er gavnligt for børn med ADHD

"Det er gavnligt at lære denne gruppe børn og unge præcisionsskydning. For at lære det, skal de vide, hvordan deres krop fungerer og have styr på vejrtrækning og puls."

"Deres sind og krop skal være i fuldstændig balance, og hvis der ikke havde været skydevåben indblandet, ville vi kalde det mindfulness".

"Der er kontant afregning, når de skyder efter en skive og straks derefter kan se, om de har ramt".

Citaterne er fra DGI's artikel "Skydeidræt er gavnligt for børn med ADHD".

I Midtdjurs Skytteforening kommer også diagnosebørn, og deres forældre bekræfter hyppigt pointen i DGI's artikel.